jste zde: úvodní » Novinky » Módní giganti se shodují: budoucnost módy je bez kožešin


Módní giganti se shodují: budoucnost módy je bez kožešin

Módní giganti se shodují: budoucnost módy je bez kožešin

Tisková zpráva Svobody zvířat a Aliance za módu bez kožešin, Plzeň 20. 9. 2017

Projekt Obchod bez kožešin (Fur Free Retailer) vítá YOOX NET-A-PORTER jako 750. oděvní společnost, která se k programu od jeho vzniku v roce 2002 připojila. Obchod bez kožešin organizuje ve více než 20 zemích po celém světě Aliance za módu bez kožešin (Fur Free Alliance), mezinárodní koalice organizací na ochranu zvířat. Jeho účelem je propojovat vlivné bezkožešinové společnosti – jako např. Giorgio Armani, HUGO BOSS, H&M a Inditex – se spotřebiteli, kteří požadují etické zboží. U příležitosti tohoto milníku představuje Obchod bez kožešin zbrusu novou identitu své značky a novou webovou stránku.

K modernizaci značky dochází v době, kdy stále více módních gigantů veřejně podporuje dobré životní podmínky zvířat a hlásí se k bezkožešinové politice. Zástupce Inditex, mateřská společnost značek jako například Zara, Massimo Dutti, Bershka nebo Pull and Bear, a zároveň jedna z hlavních módních firem, která se do programu zapojila již dříve, říká: „Program Obchod bez kožešin je průkopnickou iniciativou v boji za ochranu zvířat, a má tak velmi kladný vliv na dobré životní podmínky zvířat i na obchod s módou. V Inditexu máme silný smysl pro zodpovědnost a jsme hrdí jak na svůj dlouholetý závazek ohledně bezkožešinové módy, tak na úzkou spolupráci s Aliancí za módu bez kožešin, která nám pomohla sdílet osvědčené postupy s našimi dodavateli a jít jim příkladem.“

Rozhodnutí vzdát se kožešiny často přichází v návaznosti na osvětovou činnost Aliance za módu bez kožešin, kdy si společnosti uvědomí, že neexistuje žádný humánní způsob, jak chovat divoká zvířata po celý jejich život v kleci, a že kožešinový průmysl je příliš netransparentní a nekontrolovatelný. Nadnárodní módní společnost H&M se pro bezkožešinovou politiku rozhodla z etických důvodů: „Ve společnosti H&M zákaz používání kožešiny platí již dlouho a usilujeme o to, aby zabíjení zvířat pro kožešinu skončilo,” vysvětluje Mutlu Toksoz, odborník H&M pro udržitelnost.

Internetový prodejce luxusní módy YOOX Net-A-Porter, jehož zisky činí dvě miliardy amerických dolarů ročně, letos v létě oznámil, že se zapojí do programu Obchod bez kožešin a zavede bezkožešinovou politiku. Ještě před tím provedl průzkum mezi více než 25 000 svými zákazníky. Většina z nich uvedla, že chtějí, aby YNAP prodej kožešiny ukončil. Zpráva nejvýznamnějšího prodejce módy o upuštění od kožešiny by podle časopisu Newsweek „mohla spustit dominový efekt napříč módním průmyslem“.

„Na celém světě probíhá přechod k odpovědnému a udržitelnému spotřebitelství a módní společnosti jsou si toho dobře vědomy,“ říká Brigit Oele, manažerka programu Obchod bez kožešin z Aliance za módu bez kožešin. „Jsme svědky toho, že stále více firem hodlá přijmout etické stanovisko k problému souvisejícímu s kožešinovou produkcí. Každý den jsou miliony tzv. kožešinových zvířat, jako jsou například lišky, drženy v malých, špinavých klecích a na konci jejich utrpení je čeká zabití elektrickým proudem. Velice dobře chápeme, proč takové množství společností postupně dochází k rozhodnutí se od tohoto krutého zacházení se zvířaty distancovat,“ dodává Lucie Moravcová ze Svobody zvířat, která Obchod bez kožešin koordinuje v České republice.

Kromě welfare zvířat a etického spotřebitelství je dalším důvodem, proč společnosti od prodeje kožešiny upouští, její dopad na životní prostředí. Přírodní kožešina je vysoce chemickým a energeticky náročným produktem, který je ve srovnání s ostatními materiály vždy tou méně udržitelnou variantou. Když společnosti zkoumají svoji ekologickou stopu, velmi rychle zjišťují, že upustit od kožešiny je prvním krokem k udržitelnějším produktům.

„Rozhodli jsme se vykročit jiným směrem a dáváme proto strategii udržitelného podnikání – v tomto případě ochraně zvířat – přednost před ‚rychlou‘ a ‚snadnou‘ cestou k úspěchu,“ uvedla v roce 2014 společnost HUGO BOSS ve svém prohlášení o ukončení prodeje pravých kožešin. „Dnešní zákazníci náleží ke generaci, která přehodnocuje své etické a ekologické postoje.“

V České republice byl v létě 2017 schválen zákon zakazující chov tzv. kožešinových zvířat. Farmy musí ukončit svůj provoz do konce ledna 2019. Podle reprezentativního průzkumu agentury Focus z jara 2017 si schválení této legislativy přálo 83 % občanů a 85 % respondentů si výrobky z kožešin nekupuje.

Více informací najdete na www.obchodbezkozesin.cz nebo na www.furfreeretailer.com.

Kontaktní osoba: Lucie Moravcová, 736 766 188, lucie.moravcova@svobodazvirat.cz

Logo Obchodu bez kožešin

»zpět do archivu novinek

© Všechna práva vyhrazena   - Proti srsti

tvorba webových stránek ANTstudio.cz